TRAIN AS YOU FIGHT - CAUSE LIFE IS A FIGHT

TrainAsYouFight

Το πιο εξελιγμένο σύστημα υπολογιστών είναι ο ανθρώπινος εγκέφαλος, o οποίος πρέπει να αναπτύξει την ικανότητα να αντιδρά γρήγορα και αποφασιστικά.

«Εκπαιδεύσου σα να παλεύεις» είναι η υιοθέτηση πραγματικών πρακτικών που προσεγγίζουν τις συνθήκες ζωής.

Τι σημαίνει ρεαλιστική εκπαίδευση σε επαναλαμβανόμενη διαδικασία για να εκπαιδευτεί η μυϊκή μνήμη, ώστε οι ενέργειες, οι αντιδράσεις να είναι ενστικτώδεις;

Ο τρόπος που εκπαιδευόμαστε δείχνει το πώς θα ανταποκριθούμε σε ένα περιστατικό.

Το υψηλό επίπεδο άγχους, πίεσης, έντασης αλλά και ορμής και δυναμικής αντίδρασης μέσα σε ένα περιστατικό, δημιουργούν μία κατάσταση στον ανθρώπινο οργανισμό η οποία δεν είναι εύκολα διαχειρίσιμη.

Σκοπός μας είναι σε κάθε περίπτωση να ανταποκριθούμε σωστά και με ασφάλεια και να επιστρέψουμε αρτιμελείς στο «σπίτι μας».

Για να επιτευχθεί αυτό, θα πρέπει να χτίσουμε νοοτροπία (mindset) «μαχητή» ώστε να χειριστούμε ή να αντιμετωπίσουμε περιστατικά, βίαια ή μη, που καλούμαστε να διαχειριστούμε.

Η κατάλληλη διαχείριση, η οποία στηρίζεται στις δυνατότητες και ικανότητες του καθενός, επιτυγχάνεται μέσα από την ουσιαστική εκπαίδευση – εξάσκηση.

Για την επίτευξη του στόχου μας βασιζόμαστε στα παρακάτω:

  1. Πρόληψη
  2. Ψυχολογία μαχητή (No freeze)
  3. Εξάσκηση με επαφή
  4. Ρεαλιστικά σενάρια
  5. Μυϊκή μνήμη
  6. Επικίνδυνα αντικείμενα (όπλα)
  7. Πολλαπλοί επιτιθέμενοι
  8. Φυσική κατάσταση

Πιο συγκεκριμένα, βλέπουμέ πως το #1,  η Πρόληψη, είναι η πιο σημαντική δυνατότητα που πρέπει να αναπτύξει ένας εκπαιδευόμενος. Πρέπει να εκπαιδευτούμε πώς θα είμαστε προετοιμασμένοι να διακρίνουμε μια κατάσταση απειλής ή ακόμα και βίας και πώς θα καταφέρουμε να την αποφύγουμε χωρίς να έχουμε κόστος για εμάς (ημιπαθητική στάση, λεκτική αποσυμφόρηση).

Στο #2, η ανάπτυξη νοοτροπίας μαχητή μας οδηγεί στην ουσιαστική συνειδητοποίηση της βίαιης κατάστασης και πώς πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι γι’ αυτήν, μιας και δεν πέτυχε η λεκτική αποσυμφόρηση. Η νοοτροπία μας βασίζεται στη λογική της αποφυγής παγώματος και της προετοιμασίας αντιμετώπισης επιθέσεως (μαχητική στάση).

Στο #3, η εξάσκηση με επαφή,  είναι η ουσία της εκπαίδευσης στο Κραβ Μαγκά. Μαθαίνουμε να ανταποκρινόμαστε στις επιθέσεις που δεχόμαστε με στόχο την ασφαλή μας, από κάθε άποψη, απεμπλοκή από τη βίαιη κατάσταση (τεχνικές Κραβ Μαγκά). Η αυξανόμενη επαφή μέσα στις τεχνικές, μας δίνει τη δυνατότητα να δούμε την ένταση της επίθεσης αλλά και της άμυνας σε κάθε περίπτωση και προετοιμαζόμαστε τόσο σε «πραγματική συνθήκη» όσο και σε ψυχολογία.

Τα ρεαλιστικά σενάρια (#4) που επιβάλλεται να εντάσουμε στη διαδικασία εκπαίδευσης, μας βοηθούν να δούμε την κατά το δυνατό πραγματική συνθήκη ενός περιστατικού βίας. Στις συνθήκες αυτές αυξάνουμε σταδιακά την ένταση, τη δυναμική και την πίεση με στόχο την ουσιαστική εφαρμογή των τεχνικών Κραβ Μαγκά. Στο δρόμο δεν υπάρχουν κανόνες, δεν υπάρχει σεβασμός σε τίποτα και όλα επιτρέπονται, γι’ αυτό πρέπει σταδιακά να εκπαιδευόμαστε εκτός των ορίων ασφαλείας για να χτίσουμε καλύτερα τα αντανακλαστικά μας και την ανταπόκριση των τεχνικών μας.

Για να χτίσουμε την ανταπόκρισή μας σε μία βίαιη κατάσταση χρειάζεται να οικοδομήσουμε μυϊκή μνήμη (#5) στις τεχνικές, ώστε να να τις εφαρμόζουμε ενστικτωδώς, αξιολογώντας πάντα την κάθε περίπτωση και το πώς θα προσαρμοστεί η κάθε τεχνική μας. Δεν υπάρχουν μοναδικά «νικηφόρα» χτυπήματα. Υπάρχει η προστασία του εαυτού μας ή και των αγαπημένων μας, υπάρχει η προσαρμογή  και αξιολόγηση του προβλήματος και τέλος υπάρχει υπερνίκησή του με δυναμικό ή μη τρόπο.

Ένα παράδειγμα είναι η αντιμετώπιση καταστάσεων με απειλή ή χρήση όπλου ή επικίνδυνου αντικειμένου. Όταν είμαστε σε θέση να αντιμετωπίσουμε μια περίπτωση βίας με χρήση αντικειμένου ή όπλου, θα πρέπει να έχει «μάθει» το υποσυνείδητό μας, μέσω της συνεχόμενης εξάσκησης και της επίτευξης μυϊκής μνήμης, ότι δεν πρέπει αφού αντιμετωπίσουμε την απειλή ή την επίθεση να ξαναγίνουμε θύμα.

Αυτό το επιτυγχάνουμε όταν σε μια απειλή καταφέρουμε, αφού πρώτα δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις (τεχνικές Κραβ Μαγκά), να φύγουμε όσο το δυνατόν γρηγορότερα και με ασφάλεια από το περιστατικό. Στην περίπτωση που καταφέρουμε να αφοπλίσουμε, τότε απομακρυνόμαστε από τον θύτη κρατώντας το «όπλο» σε ασφαλή θέση μακρυά από τον θύτη, ελέγχουμε την κατάσταση και ειδοποιούμε τις αρχές. Στην περίπτωση που απομακρυνθούμε, φροντίζουμε να μην μπορέσει να πάρει ο θύτης το «όπλο» στα χέρια του πάλι, συνεχίζοντας την απομάκρυνσή μας. Γι’ αυτό, όταν εκπαιδευόμαστε σε τεχνικές αφοπλισμού τις ολοκληρώνουμε και μετά εξασκείται το ζευγάρι μας.

Τα όπλα και τα επικίνδυνα αντικείμενα (#6) χρειάζονται σεβασμό. Δεν αντιμετωπίζονται χωρίς αξιολόγηση και λογική και βασικό γνώμονα την ασφάλειά μας.  Αξιολογούμε την κατάσταση και διατηρούμε την ψυχραιμία μας ώστε να επιτύχουμε την αντίδρασή μας (μπλοκάρισμα και διαφυγή, μπλοκάρισμα – αφοπλισμός και διαφυγή ή έλεγχος). Αυτή η διαδικασία εκπαίδευσης είναι συνεχής και λεπτομερής  για να επιτύχουμε το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα (ασφαλής διαφυγή μας) χωρίς να ξαναδώσουμε το όπλο ή αντικείμενο στον θύτη λόγω κακής μυϊκής μνήμης.

Η αξιολόγηση και η μυϊκή μνήμη μάς βοηθούν στην αντιμετώπιση πολλαπλών επιτιθέμενων (#7). Μέσα από αυτήν την εξάσκηση αποκτούμε τακτική σκέψη, αντίληψη χώρου, περιφερειακή όραση, αναπτύσσουμε αντοχή, μυϊκή μνήμη, μυϊκή δομή και άλλα στοιχεία που μας επιτρέπουν να ανταποκριθούμε σε μια τέτοια κατάσταση.  Γνωρίζουμε τη δυσκολία μιας τέτοιας απειλής ή επίθεσης και αποκτούμε τη δυνατότητα είτε να προλαμβάνουμε είτε να αντιμετωπίζουμε επιτυχώς.

Η ανάπτυξη της φυσικής κατάστασης (#8) μάς βοηθά να έχουμε την αντοχή για να αντιμετωπίσουμε ένα περιστατικό βίας αλλά ταυτόχρονα να έχουμε και την απαραίτητη οξυδέρκεια για την αντιμετώπισή του. Δεν στοχεύουμε σε αθλητικές επιδόσεις υψηλού επιπέδου, στοχεύουμε στην απαραίτητη φυσική κατάσταση, που θα μας δώσει τη δυνατότητα να απεμπλακούμε πιο γρήγορα

The harder you train the shorter the fight.

Είναι κατανοήτο ότι στην εκπαίδευση αυτοάμυνας δεν χωράνε φαντεζί ενέργειες – τεχνικές, περίπλοκες λαβές και υπεροπτικές νοοτροπίες, γιατί ο δρόμος δεν έχει ούτε σεβασμό, ούτε κανόνες και, δυστυχώς, τα λάθη έχουν κόστος.

Το Κραβ Μαγκά είναι τρόπος ζωής. Μαθαίνουμε πώς να προλαμβάνουμε καταστάσεις και να αποκτάμε νοοτροπία μαχητή για να μην εγκαταλείπουμε ποτέ τις προσπάθειές μας. Καθημερινά εξασκούμαστε σε δυσκολίες. Μέσα από την επαφή βλέπουμε το πρόβλημα κατάματα και το αντιμετωπίζουμε. Προγραμματίζουμε τις ενέργειές μας και ζούμε πραγματικές καταστάσεις, με δυσκολίες, που μέσα απο τη δυναμική διάθεση και τη μαχητικότητά μας καταφέρνουμε να ξεπεράσουμε.

Είμαστε γεμάτοι εμπειρίες από τις επιτυχίες και τις αποτυχίες μας και μπορούμε να αντιμετωπίσουμε κάθε κατάσταση, είτε με ενστικτώδεις είτε με ξεκάθαρες οργανωμένες τακτικές κινήσεις. Δίνουμε σεβασμό στα «όπλα» των άλλων στην καθημερινότητα και μέσα από αξιολόγηση και λογική δρούμε. Τα «χτυπήματα» της καθημερινότητας είναι πολλά και από πολλές πλευρές. Εμείς έχουμε την αντίληψη, την τακτική σκέψη, την αντοχή και τη μνήμη να αντιμετωπίσουμε μια πολλαπλή επίθεση. Διατηρούμε τον εαυτό μας σε καλή φυσική και νοητική κατάσταση, ώστε να μπορούμε να ανταποκριθούμε στις δυσκολίες της καθημερινότητας.

Η ζωή είναι ένας διαρκής αγώνας, ένας συνεχής κύκλος σχεδιασμού, οργάνωσης, εκπαίδευσης, εξοπλισμού, άσκησης, αξιολόγησης και λήψης διορθωτικών ενεργειών, σε μια προσπάθεια διασφάλισης αποτελεσματικού συντονισμού στην ανταπόκριση σε περιστατικά της καθημερινότητας.

Η ζωή είναι και θα μείνει για πάντα απρόβλεπτη. Η απειλή ή η επίθεση δεν θα σε ενημερώσει πριν έρθει. Βασίσου στο ένστικτο και στην εκπαίδευση σου.

THINK KRAV MAGA

TRAIN AS YOU FIGHT  -  IKMF KRAV MAGA -  IT’S A WAY OF LIFE

 

Θεόδωρος Π. Διαμαντόπουλος

Εκπαιδευτής IKMF Κραβ Μαγκά