• Αρχική
  • BLOG
  • Χρόνος λήψης αποφάσεων: Ο νόμος του hick

Κραβ Μαγκά = Μάχη ΕΠΑΦΗΣ!

Παράδοση αγαθών χωρίς επαφή. Πληρωμές χωρίς επαφή.

ΑΓΚΑΛΙΑ ΧΩΡΙΣ ΕΠΑΦΗ;

ΑΥΤΟΑΜΥΝΑ ΧΩΡΙΣ ΕΠΑΦΗ;

Το Κραβ Μαγκά είναι ένα σύστημα αυτοάμυνας το οποίο, όπως δηλώνει το ίδιο του το όνομα που μεταφρασμένο στα ελληνικά σημαίνει «Μάχη Επαφής», εμπεριέχει ΕΠΑΦΗ. Επαφή μεταξύ θύματος και θύτη, επαφή μεταξύ επιτιθέμενου με αμυνόμενο, επαφή μεταξύ συναθλητών και τελικά επαφή μεταξύ ανθρώπων.

Η προπόνηση άμυνας σε «φανταστική» επίθεση, σε συνεργασία με την προπόνηση άμυνας σε «πραγματική» επίθεση, ολοκληρώνει το έργο της αυτοάμυνας. Μυαλό και σώμα συνεργάζονται. Αλλά όταν συμβεί η πραγματική επίθεση κι εγώ έχω χτίσει τη μυϊκή μου μνήμη μόνο επάνω στη φανταστική, τότε η άμυνά μου γίνεται αναποτελεσματική και η αυτοάμυνα άχρηστη.


Πώς γίνεται μέσα από ένα τέτοιο σύστημα να ξεριζώσουμε την πιο βασική του έννοια, την επαφή;

Παραδίδονται μαθήματα yoga, pilates, μαθηματικών, φυσικής και παντός είδους αντικειμένου πλέον μέσω διαδικτύου. Μπορούμε να το καταλάβουμε μέχρι ενός σημείου και μόνο ως λύση ανάγκης, για αντικείμενα τα οποία δεν απαιτούν ΕΠΑΦΗ, όπως τα ανωτέρω. Ωστόσο, ακόμη και για τέτοιου είδους αντικείμενα, ποιο το νόημα αν δεν έχεις τον εκπαιδευτή στο πλάι σου να σου εμφυσήσει την αγάπη και τη γνώση για το αντικείμενο; Πώς ο μαθητής θα ρωτήσει, θα αναρωτηθεί, θα σκεφτεί, θα καταλάβει, θα αμφισβητήσει, θα υπερβάλλει στην προσπάθειά του; Πώς ο μαθητής θα γνωρίζει πραγματικά εάν αυτό που κάνει, το κάνει σωστά ή λάθος και γιατί;

Για αντικείμενα όμως όπως το Κραβ Μαγκά, στα οποία η ΕΠΑΦΗ αποτελεί όχι μόνο ένα πολύ μεγάλο αλλά ίσως και το πιο σημαντικό και αναντικατάστατο κομμάτι της διαδικασίας εκμάθησης καθώς και της προπόνησης, τα διαδικτυακά μαθήματα όχι μόνο έχουν πολύ λίγα να προσφέρουν αλλά μπορεί να αποβούν ακόμη και μοιραία για έναν ασκούμενο, με την ψευδή αίσθηση ασφάλειας που μπορεί να του προκαλέσουν.

Για να θέσουμε μόνο κάποια από τα σημαντικότατα ερωτηματικά τα οποία προκαλεί η νέα τάση της διαδικτυακής εκπαίδευσης, όσον αφορά το Κραβ Μαγκά, με ποιον τρόπο θα καλλιεργηθεί η διαχείριση της διαφορετικότητας, που είναι μία από τις βασικότερες αρχές του Κραβ Μαγκά, μέσα από ένα διαδικτυακό μάθημα; Πώς θα διασφαλιστεί η ασφάλεια του μαθητή από τυχόν τραυματισμούς κατά τη διάρκεια της εξ αποστάσεως προπόνησης; Πώς ο εκπαιδευτής θα μπορέσει να δείξει πρακτικά το ζητούμενο και να διορθώσει τα λάθη του ασκούμενου, όταν δεν μπορεί να αγγίξει ο ένας τον άλλον;

Άποψή μας λοιπόν είναι πως δεν γίνεται να εξισώσουμε τη «διαδικτυακή» προπόνηση με την προπόνηση που γίνεται μέσα στους χώρους άθλησης και τις σχολές μας. Δεν μπορούμε και δεν πρέπει να ακολουθήσουμε τη «μόδα» της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης.

 

Με την ευχή να επιστρέψουμε στις σχολές και την κοινωνική μας ζωή σύντομα και με υγεία!

 

 

Ηλίας Χατζηδάκης,

Εκπαιδευτής IΚΜF Krav Maga